mercoledì 17 marzo 2010

Time for some fjäskytime

~

Nu är det dags för sådan där blogawardsutdelning igen, säger Urban Cat, man skall visst denna gång slussa fram en drös bloggare man vill prioritera.

Först vill jag säga ett stort tack till Urban Cat för hennes fina ord. Jag bugar för tilldelningen utav tha Sunshine Award.

Ni som nedan blir promptade kan om ni vill, följa reglerna Urban Cat framför, jag kör bara några av reglerna, för sån är liksom jag. Sunshine award-bilden finns där hos henne att hämta.

Förutom de två första här, så är de inte i ordning.

Awards

• Sveriges absolut bästa blogg är denna här: Här.

• Det finns ingen bättre plats på den civiliserade delen utav jorden än Venedig, därför finns inga bättre bloggar än de som skriver om denna fenomenala plats, härför går högsta pris till Strabèła Venèxia, ps., jag skriver ömsom ibland själv om Venedig, se min etikett därom.

Anna Ekelund. Ett måste för alles.

• Att läsa Gud, är ett bönkap, bör göras varje dag.

• Projekt på riktigt gav mig denna propå, jag vill passa på att slå ett slag för hennes andra blogg, PjatCat, suverän.

Night Soul Woman. En katta i natten, hon gillar Nietzsche, vem gör ej det?

Silvers poesi, sällan uppdaterad, men noga beläst, det bästa av sitt slag.

Anna Svensson. Djur är söta.

nej nu får det vara nog med fjäskeriet inför sådana som kan antas förstå vad man skriver, hellre då vara altrustiskt god samt delge er andra tips om vidare betittning insteed.

Alloggi Barbaria blog, är en skön Venedigblogg till.

• i-iter: La spèisa an piemontèis

Gioventura Piemontèisa

Go Piedmont

dessa tre sista har jag nyligen funnit, men de verkar bra, åtminstone är språket det vackraste som Europa har upprunnit, då, jämnsides venexiàn, båda jämsides Po.

~


Andra om: , ,

~~~För ett år sedan~~~

090317 - Kalonymus. En av mina kalonymidiska skrivelser.

~

4 commenti:

Cattis ha detto...

He he he... Väl talat broder!!

Anna Svensson ha detto...

Tackar! Det värmer hjärtat.

Gud ha detto...

hehe jag gillar den där apan :)

S.A.I. Steve Lando ha detto...

me to:)