mercoledì 14 maggio 2008

Jude – Genealogica VI

~
jag är heljude
på mödernets svenska sida
om man skall räkna enligt judisk arvstro

jag är historisk jude
på fädernets italienska sida
med härstamning från en rabbisläkt
som uppsteg den papaliska tronen


jag finner stolthet i min härstamning
som en judeoitaliensk judeosvensk blandning

det jag inte är, är antisemit
din blasfemiska skit

däremot tycker jag mig besitta
sunt förnuft og ett troende
på de mänskliga rättigheterna
på humanism

på ett du, som jag
på fred, frihet, samt kärlek

att det är fel att orsaka smärta hos annan
orsaka lidande, död og misär
rent ut sagt barbariskt

korstågens tid, dödandet av civila
i en hysterisk anda
hur kan du rättfärdiga det?

Israels ideliga beteende är en skam
för den israeliska stammen

och för hela mänskligheten
för hur vi homo sapiens beter oss

det finns inget att fira, av idag

~









Taggar: , , , , , , , , , ,

3 commenti:

Angie Roger ha detto...

Nej, och tur är att det finns de Judar som av yngre börd som också har börjat att vakna, inse de felaktigheter som har uppstått, så man får hoppas att det finns ett hopp inför framtiden att en förändring kan ske, för det är inte förrän man börjar att mötas och tala om framtiden på att vuxet sätt som något kommer att ske ...

Anonimo ha detto...

http://www.youtube.com/watch?v=scXIYE27qQk&feature=related

Anonimo ha detto...

Mänskliga rättigheter och humanism är något som alltid borde läggas fram så länge man har med människor att göra.. konstigt nog så måste detta framhävas gång på gång... vi människor måste vara ett glömskt släkte... mvh glittertindra